ذائقه فرهنگی شهر اردبیل را دریابید
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: مسئولان فرهنگی استان اردبیل، نگذارند عده ای افراد سودجو ،فضای عمومی ومعنوی استان دارالارشاد اردبیل را با کارهای ضدفرهنگی آلوده کنند.

به گزارش ارتاویل نیوز به نقل از سبلانه، عظیم دشتی عصر دیروز در جلسه انجمن های هنری و ادبی سامان بسیج هنرمندان استان اردبیل با انتقاد از برپایی کنسرت های برخی خوانندگان مسئله دار در اردبیل اظهار کرد: در حالی که هنوز بوی ماه مغفرت و رحمت فضای جامعه را عطرآگین کرده تصاویر بیلبوردها و تابلوهای شهر اردبیل و سرعین حاکی از آن است که خوانندگان مساله دار خیلی زود تمامی زحمت های علما، فضلا را بر باد خواهند داد که جا دارد مسئولان فرهنگی شهر چاره ای برای برون رفت از این معضل بیاندیشند.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی استان اردبیل، گفت: نگذارید عده ای افراد سودجو، فضای عمومی و معنوی استان دار الارشاد اردبیل را باکارهای ضدفرهنگی آلوده کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: هنر ذاتا مقدس است، خود هنر هیچ وقت آلوده نیست بلکه  عده ای از هنرمندنماها  هستند که برخی از رشته های هنری را آلوده می کنند، اگر دارنده هنر، انسانهای پاک ومقدس باشد، هنر جایگاه اصلی خودش را پیدا کرده و در خدمت انسانیت، ارزش ها، معرفت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اخلاق در هنر مسئله ای مهم است چرا که، اخلاق ارزش مدار هنرمند را از پلیدی و زشتی دور نگه می دارد و به عنوان یک ابزار در خدمت تزکیه و تهذیب ‌هنرمند قرار می گیرد و به وی اعتلاء می‌بخشد و دست او برای سیر در تکامل و صراط مستقیم می گیرد.

دشتی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود هنر، آزاد از هرگونه اخلاق است سخنی نسنجیده ونادرست است بلکه با اخلاق ذوق هنری هنرمند افزایش یافته و مردم با هنر متعالی دمساز می‌شود.

وی هدف انجمن های هنری و ادبی بسیج را تربیت هنرمندان متعهد و اخلاق‌گر دانست و افزود: هنرمند متعهد با مسلح شدن به فضائل اخلاقی و آراسته شدن فضیلت وکمالات می‌تواند همانند پیامبران الهی هدایتگر افراد جامعه باشند و ما معتقدیم نمی‌توان بر هنرمند درخلق آثار هنری تعیین تکلیف کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: هرچند در بعضی مواقع بر هنرمندان فشار می آورند تا آن ها بر خلاف باب میل خود دست به خلق اثر هنری بزنند ولی اگر هنرمند تحت تعالیم ارزش‌های الهی قرار بگیرد خود به خود دنبال کارهای ارزشی و فاخر خواهد رفت و تحت تاثیر فشارها قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به تشدید جنگ نرم دشمنان در سال‌های اخیر،گفت: دفاع از اقتدار دستاوردها و آرمان‌های نظام اسلامی در این دوران سخت‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی است چون دشمن در جنگ پنهان و در لایه‌های اجتماعی تلاش می‌کند با ابزارهای مختلف دستاوردهای ما را زیر سئوال ببرد و تنها ابزار مقابله با نیرنگ رسانه‌ای آنها توسل به ابزار هنر و رسانه‌ی ارزشی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به نقش هنر متعهد درجنگ نرم خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای تاثیر‌گذار در جامعه که می‌تواند ارزش‌های اسلامی و توانمندی‌های کشور را به زیبایی به تصویر بکشد رسانه‌های جمعی از جمله فیلم،سینماو نمایش است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:, ] [ 1:25 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 24
بازدید کل : 114891
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1